onsdag 11 mars 2009

Gårdagen

Efter gårdagskvällens möte med Elin, rundtur i nya huset så var jag väl hemma vid halv tio, jag hade inte käkat någon riktig middag så jag tog en kopp soppa, mackor och satte mig vid tv:n; vaknade 6 i morse med tv-shop och alla lampor tända. Hade ju egentligen tänkt skriva skolarbeten, men tydligen tyckte inte min kropp det.
Vad jag hade tänkt skriva om i går var aftonblaskans löpsedel: svensk ericssonchef död i krasch; Det är alltså inte bara kapitalismen som äter upp sig själv, även svinen. Visst är det häftigt med en specialbyggd sportbil som man kan kör ikapp med sina kompisar i, men nu kostade det en människoliv och bilen är bara skrot och jag undrar hur många svältande människor kunde ha ätit sig mätta för kostnaden av bilen och lönen som den döda chefen hade...

Sen ska man ju blogga om populärkultur och kändisar har jag sett, då läser folk hur mkt som helst, så jag vill bara påpeka att Sanna Bråding är nog en av de få coola kändisarna, hon verkar rejäl som människa och så är hon kanske snygg. Så nu har jag dragit mitt strå till blogghögen.

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som är kränkande eller på annat sätt verkar skadande på person eller grupp tas bort av Den bittre.