tisdag 24 mars 2009

nya dagar - inte mina

Ska fixa till ett arbete som ska redovisas efter lunch, rättare sagt, jag ska skriva arbetet nu; kanske jag är tidsoptimist, kanske jag är efter i allt nu, kanske; men allt är i mitt huvud.
Dra till skolan, hämta upp pilbågar, redovisa grejer sen efteråt blir det att dra ut i skogen och skotta upp ett tältläger.

Åh, det är magi; en mäniska med stort utropstecken var här i går en lite sväng, vi pratade, jag avaktar; suckar och väntar på att se vad framtiden har i sitt sköte. Dagarna föds, men jag vet inte om de är mina. Förvirringen är stor, känslor och tankar som strider mot varandra, jag vill bejaka mina känslor men förnuftet måste lägga lite hinder i vägen. Jag kan ju också se konsekvenserna av saker och ting vilket i vissa fall medför att känslorna får vänta med att komma ut i dagsljuset.
Om jag är en ängel så ser du i alla fall ut som en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som är kränkande eller på annat sätt verkar skadande på person eller grupp tas bort av Den bittre.