onsdag 8 april 2009

Min brud är snyggare än din!

Oj, dagarna har den senaste veckan eller något sådant förflutit alldeles för snabbt och konstigt, jag har inte hängt med i något alls känns det som, jag hade tydligen inte kollat någon av mina mailboxar (e-brevs-lådor) sen i lördags; japp det var fullt, inte så kul.
Min omgivning doftar av vackerheten och för att referera till den kloka ugglan i Bambi: kvittifierad, det är farligt tydligen.
Jag sitter på nålar här, är alldeles för omotiverad att ta tag i skiten som släpar efter mig, har nikotinabstinens (eller bara vaneabstinens) efter att jag i går tog min sista snus (igen) och det vara bara en i går. Jag skulle gärna vilja låta bli att börja om, nu är jag dock inte motiverad att sluta, men jag har inga pengar och det var sista snusen så nu är det så. Jag ska senare i eftermiddag iväg på ett mindre roligt möte med mindre roliga personer, det blir spännande och kul när jag har abstinens och dessutom är arg och hatisk. Men jag har bokat in en kram innan mötet, hoppas den får lugna ner mig.
Så jag går nu runt och är fattig som f*n, snurrig och åhh..jag vet inte men jag kan alltid skylla på vårvädret och att inget är mitt fel, jag har i princip inte gjort någonting alls.

Sen så är jag självklart bitter, stod och var bitter på kommunals demonstration i går, inte med dem fullt ut, jag var där som aktivt stöd i den enade kampen, men jag stödde inte riktigt sakfrågan. Jag tycker inte att man ska ha några i-lands-förkläden i kampen. Vill man visa ett motstånd ska det inte vara byråkratiskt, det ska vara "sticks and stones", banderoller, megafoner, kalaschnikovs och högafflar!! Upp till kamp förihelvete!!! Fjantiga kommunalare som grymtar lite smått om sin egen semester men inte kan vara solidariska med asylsökande eller kräva 6 timmars arbetsdag, jaa vad ska man säga ni är bara Socialmoderaternas kappvändarkompisar, just det: fick i går påpekat att kommunals jackor är riktiga kappvändarjackor (röda med blått foder).....säger det någonting.
Ja men istället för att gå in i kampen med lite gnäll så anser jag att man ska gå in hårt med en smäll. Den 6:e Juni kanske stadshuset brinner, så kanske Sverige får något att fira. (puss på Säpo)

(just det ja, Titeln till inlägget har inget med någonting att göra, någonsin...kaaanske)
Bitter, lyrisk och alldeles underbar.../R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som är kränkande eller på annat sätt verkar skadande på person eller grupp tas bort av Den bittre.