tisdag 12 maj 2009

19,9 plusgrader

Från en annan plats där jag huserar, snott som vanligt:
Det här är svårare än du tror!
Regler: Kopiera detta och radera mina svar, fyll i dina egan svar!
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som skickade det här till dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Raymond obviously
2. Ett ord på fyra bokstäver: Rolf
3. Flicknamn: Ruby
4. Pojknamn: Rudy
5. Yrke: Räjsingbilsfanatiker
6. Färg: Revolutionärt röd
7. Klädesplagg: Revolutionshandskar sydda i rackartyg
8. Mat: Rävbensspjäll
9. Sak i badrummet: Röv
10. Plats/stad: Rolfs
11. En orsak att vara sen: Raymond ;)
12. Något man skriker: ROSA!
13. Film: R (2008)
14. Något man dricker: Rosépepparavkok**
15. Band: Rooz
16. Djur: Ringmask
17. Gatunamn: Röda torget/Rönnbäcks
18. Bil: Rolfs Royce
19. Sång: Roots Blody Roots (Sepultura)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Radiologi

I övrigt?
Har vart hemma från praktiken, suck jag måste alltså ta igen detta sedan, och lär även vara hemma i morgon, med en smått sjuk son. Ingen feber men slem utanför, runt och i näsan samt hosta.
Lokala tidningen NSD (från TT) skriver om ungas sexvanor, tydligen så är det så att klamydia ökar och svenskarna i större utsträckning än våra grannar låter bli att använda skydd vid sexuella kontakter. Det mest intressanta var att detta på något sätt togs upp på tal om ingenting under basketen i fredags. Inte för att på något sätt lägga in mitt eget sexliv här men A frågade komiskt huruvida jag var en del av problemet eller en del av folkhälsan; ?!:P
Jag har ännu inte fixat till cykeln, dock har jag hämtat däck och slang på butiken för detta, vilket betyder att jag gick till andra sidan stan i går morse=inte kul med trötta ben; kändes som om att mina benhinnor sprängdes för varje steg. Jag har en bunt flygblad för Arbetarinitiativet som borde ha åkt ut i helgen, men jag fick dem sent och sedan har det vart ett j*a flängande och nu med en smått sjuk son så har det inte blivit mer än ett endaste blad utdelat. Ska bomba svea.
I dag var det Dr. Snuggles på tv:n; inressant att det fortfarande visas någon gång så där. Jag har fixat lite namn och telefonnummer i alla fall till chefer som skall ringas ang lite jobb. Fick första oficiella tackbrevet i dag av de jobb jag sökt.
Hm, kul för bloggen är att jag planerat under dagen vad jag ska skriva om, faktiskt. Har under kvällen tränat och sett på office space, i går kväll åt jag nästan en halv burk jordnötssmör bara rakt uppochner -Erika; på tal om fet mat ^^ tjaa smart lär jag ju bli i alla fall.
Har velat ringa ett eller ett par samtal i går och i dag, har bara inte blivit av; saknar de samtalen, men nu vet jag inte om de är förlorade eller...tråkigt, jag hade behövt dem, nu är det jag som behöver.
Har funderat på att gadda fingrarna, tänkt länge och i några år vetat vad jag ska skriva på ena handen. Men nu kom jag på den ultimata tanken att jag ska köra min egen vänsterhand för hand, sen vill jag ha 5:an på halsen, eller i armhålan. Åh, sjukt modsugen nu, vill gadda en massa men även sugen på pierca något. Körde in en 3:a i frenum i dag, den tyngde och slet lite väl mycket har inte haft något där på ..länge) har bytt ner det till 2 nu; tor jag det var, känns bättre och ser i alla fall bättre ut än 1,6.
Wäll..
Något jag tänker/känner nu, helt avskalat och impro:

..insikten om avsaknadens grunder och hur verkligheten kanske såg ut, skimret som lade sig som ängladamm eller juligt köpmannaglitter kring gatstenarna under våra fötter,
jag vet inte, var det där hela tiden? när jag tänker och minns så var det så, hela jävla tiden långt innan och fortfarande efter, jävla glimskog, dimma och älvkonungalyra.
Dra dig åt helvete och ut ur mina drömmar, eller sätt dig för all del på kanten av sömnbubblan och spela sakta på dina hartsstrukna ben, men för alltid och gå aldrig och låt då dåren gnola med dig i otakt och ur fas för dig att falla ned på dunig väg.


1 kommentar:

  1. Hm.....jag har aldrig ätit jordnötssmör. Konstigt kanske, men jag har ingen aning om hur det smakar.

    Och du fick ju inte skriva ditt eget namn som svar juh och så gör du de två gånger. Raymond!!

    SvaraRadera

Kommentarer som är kränkande eller på annat sätt verkar skadande på person eller grupp tas bort av Den bittre.