lördag 2 maj 2009

lördag eller?

Åååhh, det har varit en sån skön helg. Jag har inte stressat det minsta, knappt tänkt alls. Det blev en lång helg iofs. då sonen fick vara ledig hela torsdagen då vi åkte med mormodern till Lule(å) där vi snabbhandlade lite tyg efter att vi vart på museet och kikat in deras pedagogiska medeltidslådor och låtit barnen leka av sig lite på Sápmi-utställningen(vet inte vad den hette egentligen).
I morrn blir det basket och tatuerande på eftermiddagen, skateboarden har redan luftats lite..ååh sommar, som jag faktiskt längtat efter den. Även om den för tillfället är ett stort frågetecken i ekonomin. Sökte mer jobb i dag då sonen vilade och pengaångesten kom krypande.

Är du rädd för "svin"-influensan? Konstogt med masshysteri över lite förkylning då alla lugnt sitter ner och kan konstatera att Moderaterna fortfarande driver landet ner i vansinnet. Nu handlar det inte längre om att vända på slantarna, nu handlar det om att ha något i fickan att betala färjkarlen med; för snart är vi där.

Just det, har funderrat över att ta blogandet och skrivandet(bitterheten) till ett nytt stadium så jag kikade igenom NSDs blogsidor lite och hittade en liten ruta som frågade om man ville blogga på tidningen; så jag mailade nys in ett kort brev. Kanske får man börja skriva där, om nu inte den fria (politiskt bundna) tidningen (som ägs av samma koncern/företag som äger den blåa:re tningen) tycker att jag är lite för bitter/ond/hård; jag kallade det "magstarkt" i brevet.

Ja, nu vet jag inte, ska ta det lugnt nu när sonen sover och kanke söka mer jobb, eller så bara slappa. Men tills nästa gång: keep it real kids!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som är kränkande eller på annat sätt verkar skadande på person eller grupp tas bort av Den bittre.