tisdag 5 maj 2009

dagar som denna

Det har varit mulet i dag, antar att det är för att Tor inte gillar borgarna heller...kan man väl hoppas i alla fall?!
Har varit med klasskompisar och grupparbetat, tog skatebrädan genom stan och tillbaka (ut till s:a Svartbyn, det ni). Sen jag kommit hem har jag inte ännu gjort något för skolan, men bearbetat lite uppgifter till föreningen och för arrangemang; sponsringsförfrågan och sådant kul.
Men sen surfade jag runt lite på ett community, jag brukar kika på folks bilder på deras barn för barn är alltid något fint och jag gillar att se föräldrars stolthet och skryt, för det är det bästa man har. Men nu hittade jag en bäbisbild och läste till att denna fina människa dött, sex månader gammal. Jag hamnade vidare på kvinnans (som hade bilden) dagboksanteckningar(blogg) om dotterns död, plötslig spädbarnsdöd verkade det som. Usch, jag läste och tårarna bara rann nedför kinderna medan jag hela tiden höll en hand för munnen. Intressant hur kroppen reagerar på något sådan så snabbt, bara i textform; men så är jag ju rätt så emotionell sen jag fick barn själv. Men det är ju det hemskaste man kan tänka sig, att ens barn dör, i princip så är det väl så och just risken för barn att dö antingen under graviditeten eller under första levnadsåret är en anledning till att jag inte vill skaffa fler barn just nu. Jag vet hur nojjig jag var sist så jag tror bara inte att jag skulle orka att gå igenom det just nu, eller jag vågar bara inte. Men om det nu skulle te sig så att jag fick ett abrn till skänks så skulle det självklart vara hur välkommet som helst. Åhh, kände bara att jag var tvungen att skriva av mig och dela med mig om detta tragiska...

Ja, ta vara på era liv!! (annars)
/Raymond

uppdatering för dagen...
Så nu är 4-5 nya jobb sökta (suckar som ekar i evigheten)..lycka till!! Men jag ska hur som haver träffa en kontaktperson för ett av jobben i morrn, ska flirta lite extra då. Och så ska jag träffa en rockräv och planera för framtida arrangemang, kanske man kan få ihop lite pengar i sommar...hoppas..

Har även slipat mer på en plan för framtida politiska satsningar...bäva borgarjävlar!!... Partiförening, flygblad och valkampanj! FTfnW!!

Men nu ska jag göra nåt annat som att äta eller ohhh..träna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som är kränkande eller på annat sätt verkar skadande på person eller grupp tas bort av Den bittre.