torsdag 7 maj 2009

underliga är hans vägar

Kvällen som sådan:
Blir fast i lite över en timme i Luleå i väntan på buss, busstationen har stängt, allt har stängt, det är kallt..är lite på max=mat och värme ++ekologiskt svingott kaffe!
Kommer hem strax efter 22, grannen ropar och ber mig komma upp(frågar först om jag har barn hemma nu) grannen bjuder hemskt gärna på grogg, jag tackar nej; varpå grannen strax inser att jag är nykterist. Men umgås lite kan jag göra, för grannsämjan och såndärnt. Grannens och dennes bekanta, gammal pundare -förmodligen välkänd av alla i stan utom mig- är trevlig och äter fiskägg.
Vi pratar lite piercingar, sen händer det inte så mkt. de två som nu dricker, dvs. alla utom jag, funderar på att hitta fest/byta miljö/åka till Luleå. Efter om och men; bjuder grannen in oss tre till dennes ex lite längre bort. Av någon outgrundlig anledning så följer jag även med dit; märk väl, fortfarande spiknykter. Glor lite på wildboyz och blir nästan juckad av hunden(ex:ets). Exet med dennes busiga amstaff blir efter ett tag lämnade kvar med mig och den bekante(vilken blir lack) då grannen plötsligt tar på sig skorna och drar. Efter en liten stund ringer exet upp grannen som helt sonika gått hem för att sova, utan att säga något. Jag och den bekante packar ihop oss och traskar hemåt, jag skulle tro att den bekante gick upp och bråkade lite på grannen för detta svek..själv gick jag hem till mig efter att ha tackat för mig.
Eeen intressant kväll.
Efter ett tag hemma fick jag morgondagens planer krasade; ibland så blir jag arg på dig. Jag vet inte riktigt vad som är vad hela tiden i allt som du säger och du glider hela tiden in i mitt liv och rör till det för att sedan halka ut igen; med mig lämnad i röran.
Jaja...jag borde veta bättre än att hänga upp något i granen längre. nu var det väl inte riktigt så, men jag är ju bara jävla naiv hela tiden som någonsin hoppas; och ändå är hopp just ett av de ord jag tänker tatuera in på min kropp.
Sen så fick jag väl vid ett samtal ungefär beskedet: "inte en chans att du får jobbet" , om et av de jobb jag sökt; ungefär det enda jobbet jag hoppats på. Hmm mönster; återigen detta jävla hopp, nämen nu börjar jag låta lite bister här..dags att sluta, ska värma mitt kaffe igen som kallnade, kanske ta en macka..se lite tv och somna. Antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som är kränkande eller på annat sätt verkar skadande på person eller grupp tas bort av Den bittre.